Svi koji su počeli mjeriti svoj društveni utjecaj ili sudjelovali u kreiranju metodologija za mjerenje susretali su se sa principima kojih se nastojimo svi pridržavati za kvalitetno mjerenje utjecaja.
Postoji 7 principa, a to su:
- Uključivanje dionika
- Razumijevanje promjene
- Vrednovanje onog što je bitno
- Uključivanje samo materijalnog/mjerljivog
- Bez pretjerivanja
- Transparentnost
- Provjeravanje rezultata
Prvi princip govori da je kroz sve faze mjerenja potrebno uključivati dionike, bilo da su to zaposlenici, investitori, kupci, korisnici, dobavljači, stručni suradnici i sl. Oni nam daju informaciju što je njima bitno. Nakon toga potrebno je razumjeti što se mijenja, tj. koju promjenu ćemo stvoriti.
Da bi sve izmjerili što radimo potrebno bi nam bilo 2 godine, stoga se treba bazirati na ključnim vrijednostima za dionike i mjeriti samo ono što je bitno. Na taj način kvalitetno raspoređujemo resurse u odnosu na važnost i ishod mjerenja.
Treba imati na umu da za svako mjerenje utjecaja treba imati i dokaze, tako da se prikazuje istinita i fer slika utjecaja. Zbog nekih aktivnosti naši korisnici su primjerice dobili nova znanja i vještine. Ali to ne znači da smo mi jedini odgovorni što su oni dobili posao, pa stoga treba biti realan, transparentan i ne pretjerivati u iskazivanju svojeg utjecaja. I naravno na kraju – provjerite svoj rezultate, pitajte dionike i vidite njihove reakcije.
Mjerenje je kontinuirani proces koji ima za rezultat učenje i kontinuirano poboljšanje svrhe postojanja organizacije i njihovih usluga za korisnike.