Ljudski kapital: “Ljudi” kao dio modela trostruke bilance

novost-ljudi

Model trostruke bilance jedan je od načela održivog poslovanja koji daje težinu ne samo ostvarivanju profita, već i odgovornosti za to kako posao utječe na ljude i planet. Ukratko, gleda na ljude, planet i profit u svim poslovnim razmatranjima.
Najpoznatija nam je financijska komponenta jer je ona tradicionalno jedini dio o kojem se organizacija mora brinuti. Koncept ekološkog utjecaja privukao je sve veću pozornost jer shvaćamo da mnogi prirodni resursi koje uzimamo zdravo za gotovo neće postojati zauvijek.
Dio “ljudi” u modelu trostruke bilance zapravo se odnosi na ljudski kapital – ljude koji obavljaju posao unutar organizacije, kao i ljude na koje organizacija utječe (to je dio koji stavlja “društvenu odgovornost” u društveno odgovorno poslovanje).

Stavljanje ljudi na prvo mjesto

Mnoge organizacije koje razmišljaju unaprijed gledaju kako zaista cijeniti svoje ljude. Možda je jedan od najvažnijih događaja bio nastanak društvenih poduzeća, koja proširuju koncept dioničara kako bi uzela u obzir sve dionike – u osnovi sve one koje posao dotakne, uključujući zaposlenike, kupce, dobavljače i članove zajednice.
Organizacije koje stavljaju ljude na prvo mjesto shvaćaju da je to dobro za poslovanje. Neka istraživanja sugeriraju da društvena poduzeća imaju sretnije zaposlenike – produktivnost zaposlenika se povećava kada se ljudi osjećaju dobro zbog inicijativa održivosti organizacije u kojoj rade.

Što to znači za vaše poslovanje?

Očigledno, zaposlenici i kupci/korisnici jesu u fokusu organizacije, ali što je s drugima, poput ljudi koji žive u zajednici u kojoj djelujete? Zatim se zapitajte: “Kako moje poslovanje može utjecati na njih na pozitivan način?” Neki načini za to su provedba programa volontiranja zaposlenika, partnerstvo s neprofitnom organizacijom u vašoj lokalnoj zajednici i osiguravanje da se svi poslovi koje prepustite vanjskim tvrtkama obavljaju uz puno poštivanje ljudskih prava radnika.

Što više djelujete tako, više ćete izgraditi dobar glas i lojalnost među ljudima koji vam omogućuju poslovanje. Zauzvrat, to će pomoći vašoj organizaciji da bude dugoročno održiva.

Podijeli: