Kako izgraditi profitabilnu organizaciju?

novost

Poduzetnici dolaze iz svih sfera života, s različitim spektrom ambicija, snova i težnji. Zajedničko im je što svi žele izgraditi profitabilnu organizaciju. Ipak, da li je samo profit bitan? Ili bi pojedine organizacije mogle učiniti više?

Neke organizacije stavljaju u fokus ljude, planet i profit. To je model upravljanja poslovanjem koji stavlja naglasak na društvenu i ekološku odgovornost, kao i na financijski rezultat organizacije.  Ovaj koncept odgovorni poduzetnici i rukovoditelji provode od sredine 1990-ih.

Model trostruke bilance: – ljudi
Što pomislite kad čujete riječ „dionik“ koja se odnosi na organizaciju? Velike su šanse da ste razmišljali o dioničarima tvrtke ili možda njezinim ključnim donositeljima odluka. Ovo je tradicionalni model upravljanja poslovanjem – ali koncept ljudi, planeta i profita ide puno dalje od toga.

U modelu trostruke bilance, “ljudi” se odnose na sve moguće dionike. To uključuje zaposlenike i dioničare tvrtke, kao i njezine klijente, zajednica u kojoj organizacija djeluje i ljude u svakoj fazi opskrbne linije. Uključuje čak i buduće generacije koje bi mogle osjetiti utjecaj poslovanja organizacije. Ovaj model smatra da organizacija mora osigurati da će svi ljudi na koje utječe imati koristi na neki način od nje.

Za zaposlenike organizacije to bi moglo značiti plaćanje odgovarajuće naknade, osiguravanje sigurnih uvjeta rada, pa čak i poticanje zaposlenika da shvate vrijednost svog rada. Također je bitno da organizacija uspostavi poštene i pravične politike, koje bi trebale uključivati ​​antidiskriminatorne prakse zapošljavanja koje promiču raznolikost na svim razinama organizacije. Organizacije također mogu postati nositelji pozitivnih promjena u svojim zajednicama, na primjer unaprjeđivanjem ljudskih prava i radom na okončanju gladi ili beskućništva.

Prednosti društvenog utjecaja za sve dionike su jasne. Ne samo da dionici, društvo u cjelini i okoliš imaju koristi od etičkih i održivih praksi, već koristi ima i organizacija. Uostalom, veća je vjerojatnost da će potrošači kupovati od poduzeća s pozitivnom reputacijom. Postavlja se pitanje: Kako poduzeća mogu dokazati potrošačima da su etička i društveno odgovorna? Jedno od rješenja je da postanu društvena poduzeća.

Podijeli: