Volontiranje je dobrovoljno ulaganje osobnog vremena, truda, znanja i vještina kojima se obavljaju usluge ili aktivnosti za dobrobit druge osobe ili za opću dobrobit bez primanja novčane naknade.
Što je to korporativno volontiranje?
Korporativno volontiranje podrazumijeva svako poticanje zaposlenika na volontiranje u neprofitnim organizacijama od strane poslodavca.
Zaposlenici mogu volontirati iz različitih razloga:
- osobnog razvoja
- brige o zajednici
- jer žele pomoći marginaliziranim osobama
- radi povećanja osviještenosti i znanja o problemima u društvu i sl.
Poriv poslodavca/uprave da omogući korporativno volontiranje može biti i zbog veće vidljivosti, postizanja strateških ciljeva poduzeća, motiviranosti i zadovoljstva zaposlenika, brige o zajednici, mijenjanja sustava ili rješavanja nekog poduzeću bitnog problema u društvu.
Različiti oblici korporativnog volontiranja
Korporativno volontiranje obuhvaća različite oblike volontiranja zaposlenika:
- volontiranje utemeljeno na vještinama (skills-based volunteering)
- mentorstvo
- volontiranje u upravnim odborima
- timsko volontiranje
- međunarodno volontiranje
- online volontiranje
- mikrovolontiranje
- itd.
Više o korporativnom volontiranju možete pronaći u Priručniku Volonterskog centra Zagreb:
Moramo napomenuti da je u korporativnom volontiranju zajednička službena podrška poduzeću. Osobe koje volontiraju tijekom svog slobodnog vremena bez službene podrške poduzeća, ne ulaze u definiciju korporativnog volontiranja.