Imapact mapa – SROI

impact-mapa-kako-je-ispuniti

Društveni povrat ulaganja ili engleski SROI-Social return on investment prikazuje teoriju promjene kroz financijske vrijednosti. On vodi poduzetnika kroz različite postupke kako bi došao do krajnjeg cilja – identificirati koji iznos dodane vrijednosti je kreirala 1,00 kn uloženog novca. 

Kako ispuniti impact mapu

Navedeni postupci se unose u impact mapu. Ponajprije se identificira što želimo mjeriti, zatim se uključuju dionici i provjerava što je njima bitno, odnosno jesmo li donijeli prave pretpostavke za mjerenje.

Zatim se financijski izražava što smo sve uložili – npr. kod projekta to mogu biti donatorska sredstva, cijena rada volontera i sl. Kada imamo definirane inpute krećemo u izradu rezultata i krajnjeg ishoda, dakle, željene promjene.

Nakon definiranja svih parametara možemo krenuti u izračun utjecaja, s time da uzmemo u obzir samo onaj dio za koji smo mi stvarno zaslužni, bez pretjerivanja.

Impact mapa – evo kako je kreirati

SCOPEDefinirati što mjerimo
STAKEHOLDERSPopis svih dionika na koje je djelovala promjena koju mjerimo (pozitivna i negativna)
Odabir ključnih dionika (zaposlenici, donatori, grad, sudionici na projektu, članovi…)
Saznati od ključnih dionika što im se promijenilo (fokus grupe, intervjui, upitnici, osobni kontakt, telefon, radionice i sl.)
INPUTDefinirati inpute dionika (što su oni uložili i koja je vrijednost njihove investicije? Vrijeme, novac, znanje i sl.)
OUTPUTKoji rezultat su dali inputi (broj ljudi koji su završili edukaciju, broj zaposlenih, broj novih klijenata i sl.
OUTCOMEDefiniranje promjene (povećanje znanja, neovisnost, financijska stabilnost, samopouzdanje…)
Kako mjeriti navedenu promjenu? (cijena neke druge edukacije, cijena kave ako ljudi više izlaze, cijena fitnes treninga, broj ljudi na zavodu za zapošljavanje, davanja od HZZ-a)
Odakle dobiti informacije (web, izvještaji HZZ-a, HZZO-a, državnog zavoda za statitstiku,  cijena zdravstvenih usluga, upitnik o vrijednosti sudionicima)
Dodjeljivanje vrijednosti – količina (koliko je takvih promjena bilo ili će biti)
Trajanje promjene (mjesec,godina i sl.)
Dodjeljivanje financijske vrijednosti promjeni
Dobivanje vrijednosti promjene
ESTABLISHMENT IMPACTSmanjenje vrijednosti promjene kroz godine uslijed drugih utjecaja (druge edukcije, nezaposlenost, promjene posla, promjene klijenata  i sl.)
DEADWEIGHT % – što se dogodi ako nebi održali aktivnosti
DISPLACEMENT % – koja aktivnost se uslijed naše ne bi održala
ATTRIBUTION % – tko je još doprinosio promjeni
DROP OF % – da li se ishod smanjuje kroz godine
IMPACTIzračun utjecaja
UKUPNA VRIJEDNOST – %SMANJENJA VRIJEDNOSTI = SADAŠNJA VRIJEDNOST
SROI = Sadašnja vrijednost/vrijednost inputa

Potrebna vam je pomoć oko ispunjavanja impact mape?

Javite nam se s povjerenjem!

Podijeli: