Tržišna opravdanost kao dio poslovnog plana

trziste-poslovni-plan

Samo ako za proizvodom/uslugom postoji potreba i potražnja (tržište), poslovni pothvat može biti uspješan.

U tržišnom dijelu poslovnog plana analiziramo ciljano tržište

Osim kupaca, u tržišnom dijelu poslovnog plana je potrebno analizirati i konkurenciju, njihovu ponudu i cijenu. Isto tako poželjno je već sada znati potencijalne dobavljače i odnose sa njima, način distribucije i sl.

Ciljano tržište – kupci i konkurencija

Potrebno je definirati ciljanu skupinu kojoj će biti usmjerena prodaja proizvoda/usluge. U ovom dijelu poslovnog plana daju se demografski podaci o ciljanoj skupini, ako se odnosi na fizičke osobe.

To su:

  • dob
  • spol
  • navike kupaca
  • kupovna moć
  • socijalni status
  • lokacija (grad, županija, regija, država i sl.).

Najbolji način istraživanja je razgovor s kupcima, anketa ili predstavljanje demo proizvoda, kako bi doznali postoji li kritična masa koja bi kupovala vaš proizvod/uslugu. Najvažnije je saznati jesu li vaši potencijalni kupci zainteresirani za vaš proizvod, koliko bi ga često kupovali i po kojoj cijeni.

Dobavljači i distribucija

U ovom dijelu poslovnog plana navode se dobavljači s kojima će poduzetnik surađivati. Ako su dobavljači iz lokalne zajednice te ujedno i društveni poduzetnici – naglasite to.

Vaše planiranje nabave mora odgovoriti na nekoliko pitanja:

  • što će se nabavljati
  • po kojoj cijeni (cijena sirovine izravno utječe na kvalitetu i cijenu finalnog proizvoda)
  • kod kojeg dobavljača
  • koji su rokovi isporuke
  • imate li dogovorene uvjete plaćanja
  • koliki su troškovi nabave (prijevoz, carina, osiguranje).

Vodite računa o sirovinama te da ne stvarate prekomjerne zalihe.

U ovom poglavlju također možete spomenuti i na koji način će proizvod/usluga doći od proizvođača do kupca. Raspišite se o distribuciji: navedite sudionike u distribucijskom lancu, način skladištenja, čuvanja i dostavljanja robe.

Sada kada znate koliko bi mogli proizvoda/usluga prodati, koliko morate taj proizvod/uslugu platiti dobavljačima i po kojoj cijeni konkurencija prodaje isti proizvod/uslugu, sada možete izračunati i vašu točku pokrića.

Trebate li pomoć oko analize tržišta za svoj poslovni plan, obratite nam se s povjerenjem.

Podijeli: