Dosad ste vjerujemo već bezbroj puta čuli da biste trebali pisati strateški plan. No znate li čemu on služi? Strateški plan pomaže organizaciji definirati prioritete u ostvarenju svoje misije i vizije.
Postoji nekoliko koraka u izradi strateškog plana
Te korake strateškog plana popisali smo u nastavku:
- Definiranje misije i vizije organizacije
- Analiza trenutne situacije (najčešće SWOT analiza)
- Definiranje korisnika/klijenata
- Definiranje strateških ciljeva
- Definiranje operativnih ciljeva
- Definiranje troškova
- Definiranje indikatora za praćenje i evaluaciju
- Definiranje akcijskog plana (trogodišnjeg i detaljno za prvu godinu)
Objašnjavamo svaki korak strateškog plana
Ponajprije moramo razjasniti zašto organizacija uopće postoji. U tome nam pomažu vizija i misija organizacije.
Vizija je prikaz idealnog svijeta u budućnosti, ono čemu organizacija teži, a misija opisuje način na koji ćemo to postići. Misija nam ujedno govori svrhu postojanja naše organizacije.
Nakon definiranja što ćemo raditi, moramo analizirati naše dosadašnje poslovanje/djelovanje, naše korisnike i okruženje. Najčešće se koristi SWOT analiza, tj. analiza naših unutarnjih slabosti i jakosti, te vanjskih prijetnji i prilika za organizaciju.
Strateškim planom bi trebali koristiti naše snage kako bi iskoristili prilike u okruženju i minimalizirali prijetnje. Nakon toga definiramo naše strateške ciljeve. Preporuča se odabir max 2-3 cilja po jednoj godini.
Neka ne ostane sve samo na ideji
Nakon definiranja strateških ciljeva potrebno je za svaki strateški cilj razraditi operativne ciljeve i jasne pokazatelje za mjerenje tih ciljeva, aktivnosti za ostvarenje tih ciljeva za prvu godinu, te troškove za ostvarenje operativnih ciljeva.
S obzirom na turbulentno okruženje, poželjno je svake godine revidirati strateški plan i napraviti akcijski plan za sljedeću godinu. Za pomoć u izradi strateškog plana, obratite nam se na mail ured@lii.hr.