Poslovni plan predstavlja opis poslovne ideje, te mjera, ulaganja, resursa koji su potrebni za realizaciju posla. Često se koristi kao sredstvo komunikacije sa investitorima, bankarima, pa čak i donatorima. Najčešće se plan radi na 5 godina, ali to ovisi o djelatnosti za koju se planovi donose.
Prema Hrvatskoj banci za obnovu i razvoj poslovni plan bi trebao sadržavati minimalno:
- Podatci o poduzetniku (informacije o poduzetniku, te procjena njegove poduzetničke sposobnosti)
- Polazište (kako je nastala poduzetnička ideja)
- Predmet poslovanja (proizvodi ili usluge)
- Tržišna opravdanost (analiza tržišta nabava i prodaje)
- Tehnološko-tehnički elementi poduhvata (opis tehnologije, troškovi, zaposlenici)
- Lokacija
- Zaštita okoline
- Financijski elementi pothvata (investicije, kalkulacija cijena, troškovi poslovanja, izvori financiranja, račun dobiti i gubitka, cash flow)
- Zaključak
Svaki poslovni plan mora početi sa naslovnicom, sadržajem i sažetkom poslovne ideje.
Sažetak poslovne ideje je vrlo važan dio poslovnog plana i najčešće se stavlja na početak poslovnog plana, a oblikuje se tek nakon kompletne izrade poslovnog plana. On bi trebao jasno sažeti cjelokupni poslovni plan – od poslovne ideje do konkurentnosti i potrebnih resursa te plana razvoja. Sažetak poslovnog plana investitora mora uvjeriti da imate dobru i održivu poslovnu ideju.